Flytta in eller ut?
Är det dags för ett nytt boende? Kan gasen flytta med, eller måste man anmäla sig som ny gaskund? Allt är egentligen väldigt enkelt. Oavsett om du flyttar in eller ut hör du bara av dig till oss, så hjälper vi dig att komma tillrätta.
Flytta till ny adress
Ska du flytta ifrån din gasspis men vill ta med dig din proffsiga matlagning till ett nytt hem? Om du flyttar inom Stockholm, Solna eller Sundbyberg vågar vi nästan garantera att uppkoppling till en gasledning är möjlig i din nya fastighet.
Hör av dig till vår kundservice på 0771-41 01 11 eller maila oss på
kundservice@stockholmgas.se så berättar vi vilka möjligheter som finns på din nya adress.
Om fastigheten men inte lägenheten är ansluten till gasledning kan det behövas nya gasledningar invändigt i bostadsrättsföreningen. Ring oss så berättar vi mer om olika sätt att lösa det.
Flyttanmälan
Meddela oss när du ska flytta och vem som ska ta över ditt gasabonnemang. Då hjälper vi dig med det praktiska kring fakturahanteringen så att du slipper onödiga kostnader. Vi vill gärna höra ifrån dig så tidigt som möjligt, helst 30 dagar innan utflytt om det är möjligt.
Ta bara kontakt med vår kundservice på 0771-41 01 11 eller maila oss på kundservice@stockholmgas.se så hjälper vi dig.
Nyinflyttad
Är du nyinflyttad och vill få igång ditt gasabonnemang? Ta bara kontakt med vår kundservice på 0771-41 01 11 eller maila oss på kundservice@stockholmgas.se.
Vår kundservice hjälper dig som är ny kund med de flesta praktiska frågorna kring din gas. Vare sig det handlar om vilka möjligheter gas ger i dagens moderna boende, vilka gasprodukter som finns på marknaden, hur man går till väga när man ska renovera, auktoriserade installatörer, gastyper, CE-märkning, gasnät, e-faktura eller betalningsperioder. Varmt välkommen att upptäcka alla gasens möjligheter med oss!