’Gasrenässansen’ väcker liv i gasen

20 maj, 2020

I våras inleddes samarbetet mellan Stockholm Gas och NORD DDB. Målet med arbetet är att stärka och ytterligare utveckla varumärket, och bredda synen på gas och dess användningsområden. Nu lanseras den första gemensamma kampanjen – Gasrenässansen – som vill att stockholmarna återupptäcker gasens möjligheter och levandegöra sina hem.  

Sedan samarbetet mellan Stockholm Gas och NORD DDB inleddes i början på året har arbetet med ett nytt strategiskt och kreativt koncept nu landat i en första kampanj, som blir ett startskott för det nya kommunikationssamarbetet. I veckan lanseras ’Gasrenässansen’, som kan ses som en re-lansering av själva gasen. Kampanjen vill väcka nyfikenhet och inspirera stockholmare till att återupptäcka gasen och de möjligheter som kommer med den.

- Med den här kampanjen vill vi utmana den ibland förlegade bilden av gas och visa på att dess utveckling och förnyelse aldrig stannat upp. Till skillnad från vad många kanske tror, är dagens biogas ett hållbart och miljövänligt alternativ vars användningsområden inte slutar vid köksspisen, utan fortsätter vidare till den öppna eldstaden och balkongen, säger Jessica Engelbrecht, ansvarig marknadskommunikation på Stockholm Gas.

Med Gasrenässansen vill Stockholm Gas visa hur gasens utveckling har fortskridit. Dagens gasanvändning innebär hållbar biogas, i allt från moderna och utvecklade gasspisar, till stilrena och designmässiga lösningar för eldstäder, facklor och balkongvärme. Kampanjen är det första steget i ett långsiktigt arbete för att ge gasen en självklar plats i det moderna hemmet.

- Stockholm Gas och deras produkt har genomgått en väldig utveckling de senaste åren, och med den här kampanjen vill vi försöka få människor att tänka lite bredare när det kommer till gasens användningsområden, och uppmärksamma dem på möjligheterna med gas. Kampanjen är lite av en pånyttfödelse av gasen i stort, en re-lansering av en energikälla kan man säga, säger Fredrik Simonsson, creative lead på NORD DDB.

Veckans lansering är startskottet på en större integrerad kampanj som kommer att löpa under 2020, och kommer rullas ut i sociala och digitala medier, utomhus- och printannonser samt sajt. Bakom kampanjen står NORD DDB.

För frågor, vänligen kontakta

Jessica Engelbrecht,
ansvarig marknadskommunikations Stockholm Gas
jessica.engelbrecht@stockholmgas.se
070-315 52 07

Mer från nyheter

Stockholms hetaste lägenhetsobjekt nu – unika Gaspärlan mitt på Odenplan

Publicerat: 28 april, 2022

Vinnarna i 100% Cirkulärt 2021 är nu utsedda

Publicerat: 9 december, 2021

Sju finalister nomineras till 100% Cirkulärt

Publicerat: 25 november, 2021

Varning för bedrägeriförsök

Publicerat: 16 november, 2021

Johanna Olsson är ny Customer Success Manager på Gasbolagen i Stockholm

Publicerat: 2 november, 2021

Stockholm Gas gör nyckelrekrytering inom analys och affärsstrategi

Publicerat: 29 september, 2021

Nominera din idé för en hållbar restaurangvärld i 100 % Cirkulärt

Publicerat: 24 augusti, 2021

Vi byter till nytt faktureringssystem

Publicerat: 4 maj, 2021

Stockholm Gas och Marie Olsson Nylander skapar Det Återfunna Köket

Publicerat: 6 april, 2021

White Guide presenterar vinnarna i 100% Cirkulärt 20/21

Publicerat: 15 december, 2020

Tio idéer för en hållbar restaurangvärld nomineras till 100% Cirkulärt

Publicerat: 2 december, 2020

30 nya idéer till ett hållbart Restaurangsverige

Publicerat: 11 november, 2020

Ny ägare med stark hållbarhetsprofil till Stockholm Gas AB och Gasnätet Stockholm AB

Publicerat: 28 oktober, 2020

Nytt innovationsprogram för hållbar utveckling i restaurangvärlden

Publicerat: 25 september, 2020

Låt ditt drömkök bli verklighet!

Publicerat: 10 september, 2020

’Gasrenässansen’ väcker liv i gasen

Publicerat: 20 maj, 2020

Westfield Mall of Scandinavia väljer biogas och gasnätet byggs ut i Solna

Publicerat: 13 november, 2019

Paul Svenssons gatukök öppnar äntligen upp för servering – sex månader efter att beställningarna lagts

Publicerat: 20 september, 2019

Så lagar du Pauls taco

Publicerat: 18 september, 2019

Välkommen på almedalsseminarium: Biogasen i framtiden från bananskal till modern livsstil

Publicerat: 26 juni, 2019

Paul Svensson öppnar gatukök – odlar på beställning

Publicerat: 28 mars, 2019

Just nu: uppgradera till gas så får du minst 7000kr rabatt på spisen

Publicerat: 2 januari, 2019

Låten i Stockholm Gas reklamfilm vann prestigefullt reklampris

Publicerat: 5 oktober, 2018

Muskot tar hållbarhet ett steg längre

Publicerat: 18 september, 2018

Stockholm Gas inleder samarbete med Kivra

Publicerat: 24 augusti, 2018

Bengaliska Shanti-restaurangerna går över till biogas

Publicerat: 6 juli, 2018

Matsuccén Eataly Stockholm ansluter till biogas

Publicerat: 27 juni, 2018

Tar gasens möjligheter ett steg längre

Publicerat: 15 maj, 2018

100% cirkulärt tilldelades Kalf & Hansen

Publicerat: 26 april, 2018

Nu kan stockholmarna få ren biogas i sina spisar och brasor

Publicerat: 25 mars, 2018

Melanie Sjögren blir ny hållbarhetsansvarig

Publicerat: 26 oktober, 2017

Nu lanserar Stockholm Gas Sveriges svåraste matkasse

Publicerat: 2 oktober, 2017

Trend med uppvärmning ger krögare nya möjligheter

Publicerat: 10 maj, 2017

Nu har Operakällaren två lågor i White Guide

Publicerat: 24 mars, 2017

Eriks Restauranger går över till förnybar gas

Publicerat: 2 december, 2016

Stockholm Gas och Gasnätet Stockholm får nya ägare

Publicerat: 1 november, 2016

Grön gas blir guld värd på krogen

Publicerat: 6 oktober, 2016

Biogas en naturlig del av Stockholmarnas framtid

Publicerat: 15 september, 2016

Höstens mattrend: 100% biogas

Publicerat: 30 augusti, 2016

Fortum Värme avyttrar gasverksamheter

Publicerat: 1 juli, 2016

Stockholmskrogar satsar på grön gas

Publicerat: 25 maj, 2016

Laga mat på gasspis

Publicerat: 10 maj, 2016

Sveriges första kafferosteri som drivs med förnybar energi

Publicerat: 10 maj, 2016

Nytt hållbarhetspris för restauranger

Publicerat: 11 april, 2016